ZADANIA:
- budzenie zainteresowania miastem w którym mieszka
- rozwijanie uczuć patriotycznych
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
- dostrzeganie i nazywanie zjawisk atmosferycznych związanych z porą roku: wiatr, deszcz, mgła, chmury
- poznanie zagrożenia związane z niebezpiecznymi zjawiskami przyrodniczymi
- naśladowanie prawidłowo odgłosów wydawanych przez deszcz i wiatr : kap, plum, fiu,
- poznanie i nazywanie zwierzą i ich przygotowania do zimy : wiewiórka, jeż, niedźwiedź, lis
- dostrzega konieczność udzielania pomocy zwierzętom w przetrwaniu zimy
- usprawnianie warg i języka, koordynowanie siły wydechu
- zdobywanie doświadczeń z zakresu orientacji w przestrzeni ; na, pod, za, obok, za mną, przede mną
- zdobywanie doświadczeń z zakresu orientacji w przestrzeni ; strona prawa, strona lewa
- dostrzeganie powtarzających się elementów, rytmiczne ich układanie wg podanego wzoru
- wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem,
- podejmowanie próby uczestnictwa w rozmowach prowadzonych przez nauczyciela oraz w zabawach dziecięcych
- kształtowanie odpowiedniego chwytu przyboru
- kształtowanie poczucia rytmu i płynności ruchów
- wdrażanie do udziału w zabawach rytmiczno-ruchowych
- kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i kulturalnych