Tematy kompleksowe:

  1. Jak powstaje książka? – poznanie procesu powstawania książki oraz wartości jaką są książki
  2. Grudniowe Świętowanie – zapoznanie z tradycjami Świąt Bożego Narodzenia i witania Nowego Roku

Cele:

-zapoznanie z etapami procesu powstawania książki,

-nazywanie osób (zawodów: autor/pisarz, ilustrator, wydawca, drukarz), które uczestniczą w procesie powstawania książki,

-zaznajomienie z instytucją biblioteki i panującymi tam zasadami,

-wskazanie księgarni, jako miejsca, w którym można kupić książki,

-nazywanie bohaterów literackich  występujących w ulubionych książkach dzieci oraz utworach czytanych w przedszkolu,

-rozbudzanie zainteresowania literaturą,

-rozwijanie umiejętności prawidłowego budowania zdań prostych i złożonych,

-doskonalenie umiejętności opowiadania o własnych przeżyciach i doświadczeniach,

-zapoznanie z tradycjami Świąt Bożego narodzenia: śpiewanie kolęd, ubieranie choinki, przyjmowanie niezapowiedzianego gościa, spotkania w rodzinnym gronie, dzielenie się opłatkiem,

-wskazywanie przyczyny oraz skutku zachowań,

-łączenie przyczyny ze skutkiem,

-wskazywanie sytuacji, w których zaszły zmiany odwracalne i nieodwracalne,

-wyodrębnianie i liczenie obiektów w zakresie dostępnym dziecku,

-projektowanie prac plastycznych,

-wykonywanie poleceń zgodnie z ich treścią,

-usprawnianie umiejętności wycinania, klejenia, rysowania,

-czerpanie radości z możliwości tworzenia ozdób świątecznych,

-rozwijanie odporności emocjonalnej podczas występu dla rodziców,

-kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania podczas występów,

-czerpanie radości z możliwości spotkania z rodzicami w przedszkolu.

Dodaj komentarz