REALIZOWANE W TEMATACH KOMPLEKSOWYCH :

1.  W marcu jak w garncu.

2.  Czyste przedszkolaki. 

3.  Witaj wiosno.

CELE GŁÓWNE PLANU :

  • poznaje zjawiska atmosferyczne: pada deszcz, śnieg, wieje wiatr, świeci słońce,   burza, tęcza,
  • rozumie znaczenie przysłowia: w marcu, jak w garncu,
  • posługuje się w wypowiedziach określeniami dotyczącymi pogody
  • formułuje samodzielnie zdania na określony temat
  • rozpoznaje środowisko przyrodnicze : ogród  – obserwuje prace prowadzone w ogródku przedszkolnym
  • dowie  się , że można wyhodować rośliny z cebulek i nasion
  • poznaje wiosenne kwiaty – przebiśniegi, tulipany
  • dowie  się, że rośliny do życia i wzrostu potrzebują powietrza, światła/słońca i wody
  • wie, że należy dbać o rośliny w kąciku przyrody
  • rozumie potrzebę bycia czystym,
  • wie, że poprzez odpowiednią higienę jest się zdrowym,
  • akceptuje potrzebę mycia rąk przed każdym posiłkiem,
  • różnicuje i grupuje przedmioty ze względu na przynależność
  • tworzy sensowne wypowiedzi poprzez dokończenie zdania
  • rozpoznaje melodię znanej piosenki zagranej na instrumencie lub nuconej bez słów
  • rozpoznaje w zabawach różne elementy muzyki np.: zmianę tempa, wysokość dźwięków.
  • nazywa niektóre instrumenty perkusyjne; bębenek, kołatka, grzechotka
  • nazywa podstawowe kolory: czerwony, żółty, zielony, niebieski
  • eksperymentuje w trakcie używania różnych materiałów plastycznych
  • wzmacnia duże grupy mięśniowe;
  • sprawnie biega w różnych kierunkach bez potrącania innych;

Dodaj komentarz