REALIZOWANE W TEMATACH KOMPLEKSOWYCH :
1. W marcu jak w garncu.
2. Czyste przedszkolaki.
3. Witaj wiosno.
CELE GŁÓWNE PLANU :
- poznaje zjawiska atmosferyczne: pada deszcz, śnieg, wieje wiatr, świeci słońce, burza, tęcza,
- rozumie znaczenie przysłowia: w marcu, jak w garncu,
- posługuje się w wypowiedziach określeniami dotyczącymi pogody
- formułuje samodzielnie zdania na określony temat
- rozpoznaje środowisko przyrodnicze : ogród – obserwuje prace prowadzone w ogródku przedszkolnym
- dowie się , że można wyhodować rośliny z cebulek i nasion
- poznaje wiosenne kwiaty – przebiśniegi, tulipany
- dowie się, że rośliny do życia i wzrostu potrzebują powietrza, światła/słońca i wody
- wie, że należy dbać o rośliny w kąciku przyrody
- rozumie potrzebę bycia czystym,
- wie, że poprzez odpowiednią higienę jest się zdrowym,
- akceptuje potrzebę mycia rąk przed każdym posiłkiem,
- różnicuje i grupuje przedmioty ze względu na przynależność
- tworzy sensowne wypowiedzi poprzez dokończenie zdania
- rozpoznaje melodię znanej piosenki zagranej na instrumencie lub nuconej bez słów
- rozpoznaje w zabawach różne elementy muzyki np.: zmianę tempa, wysokość dźwięków.
- nazywa niektóre instrumenty perkusyjne; bębenek, kołatka, grzechotka
- nazywa podstawowe kolory: czerwony, żółty, zielony, niebieski
- eksperymentuje w trakcie używania różnych materiałów plastycznych
- wzmacnia duże grupy mięśniowe;
- sprawnie biega w różnych kierunkach bez potrącania innych;