1. Wielkanoc– zapoznanie się z tradycjami związanymi z świętami wielkanocnymi:palma wielkanocna, śmigus dyngus, malowanie i ozdabianie jajek, pisanek, mazurek, baba wielkanocna, wielkanocny zajączek
  2. Zwierzęta leśne – wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt i ich środowisk, poznaje nazwy zwierząt : lis, bocian, wiewiórka, jeż, zając

Cele główne planu:

  • Poznanie tradycji związanych ze świętami wielkanocnymi: palma wielkanocna, śmigus dyngus, malowanie i ozdabianie jajek, pisanek, kraszanki, mazurek, baba wielkanocna, wielkanocny zajączek
  • Dowie się czym różni się pisanka od kraszanki
  • Poznanie techniki ozdabiania jajek: malowanie, naturalne techniki- sok z buraków, łupinki cebuli, kora dębu, młode pędy żyta
  • Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt i ich środowiska
  • Poznaje nazwy zwierząt : lis, bocian, wiewiórka, jeż, zając,
  • Wykorzystanie naturalnych predyspozycji dziecka do rozwijania umiejętności językowych, ćwiczenie umiejętności wypowiadania się zdaniami pojedynczymi, dbanie o poprawność artykulacyjną.
  • Nabywanie doświadczeń w zakresie malowania farbami nie tylko za pomocą pędzla, rysowania kredkami, posługiwania się klejem, konstruowania z różnorodnych materiałów z zachowaniem zasad zgodnej i bezpiecznej zabawy.
  • Kształtowanie poczucia rytmu przy muzyce, śpiewania piosenek, gry na instrumentach.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i kulturalnych
  • Kształtowanie umiejętności matematycznych przybliżenie aspektu porządkowego  liczby
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się nożyczkami
  • Rozluźnienie napięcia mięśniowego dłoni

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *