Przedszkole Integracyjne Raczek

W naszym przedszkolu integracyjnym dzieci bawią się w dużych, przestronnych salach wyposażonych wg ich potrzeb rozwojowych. Na bieżąco wzbogacany zasób zabawek i pomocy dydaktycznych pozwala na wspaniałą zabawę oraz przeprowadzanie interesujących zajęć edukacyjnych wynikających z realizacji podstawy programowej. Każda z sal posiada własny węzeł sanitarny. Dokładamy wszelkich starań, aby nasza placówka była miejscem, w którym dzieci czują się swobodnie, bezpiecznie, po prostu dobrze.

Przedszkole niepubliczne w Toruniu

Przedszkole niepubliczne Raczek istnieje od 1954 r. i mieści się w Toruniu przy ul. Przy Kaszowniku 7. Przez lata budynek był unowocześniany, dzięki czemu obecnie dzieci korzystają m.in. z dużego zielonego ogrodu z miejscami zabaw zróżnicowanymi dla poszczególnych grup wiekowych. W 1992 r. przedszkole zostało przekształcone z miejskiego na niepubliczne o nazwie „RACZEK”. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy z delegaturą w Toruniu.

Przedszkole integracyjne Toruń
Przedszkole integracyjne Toruń

Przedszkole Integracyjne w Toruniu to przyjazna przestrzeń dla Twojego dziecka

Przedszkole integracyjne to wyjątkowe miejsce, które łączy w sobie dzieci o różnorodnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych. Celem takiej placówki jest stworzenie przyjaznego i bezpiecznego środowiska, w którym każde dziecko, bez względu na swoje możliwości i ograniczenia, będzie mogło rozwijać się w pełni i uczestniczyć aktywnie w zajęciach. Przedszkola integracyjne są miejscami, gdzie szczególną uwagę przykłada się do zdrowia dzieci, ich poczucia bezpieczeństwa oraz zapewnienia im wsparcia na każdym etapie edukacji.

Profesjonalna Kadra: Nasi nauczyciele są wykwalifikowanymi specjalistami, którzy nie tylko prowadzą merytorycznie zajęcia, ale także tworzą przyjazną atmosferę. Dzieci są zachęcane do aktywnego udziału w zajęciach, co sprzyja ich wszechstronnemu rozwojowi.

Różnorodne Zajęcia: W naszym przedszkolu każde dziecko może uczęszczać na zajęcia, które wybrali dla niego rodzice. Oferujemy bogaty program edukacyjny, w tym zajęcia artystyczne, sportowe, językowe oraz rozwijające umiejętności społeczne i emocjonalne.

Przyjazne Środowisko: Stworzyliśmy atmosferę, w której każde dziecko czuje się mocnym elementem grupy. Wspieramy dzieci w budowaniu relacji z rówieśnikami i uczymy, jak być empatycznym i otwartym na innych.

Kluczowe Cechy Przedszkola Integracyjnego

  1. Wielospecjalistyczna Opieka: Przedszkola integracyjne zatrudniają wykwalifikowanych specjalistów, takich jak pedagodzy specjalni, psycholodzy, logopedzi oraz terapeuci zajęciowi, którzy pracują razem, aby dostosować program edukacyjny do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.
  2. Indywidualne Podejście: Każde dziecko jest traktowane indywidualnie, a program nauczania jest elastycznie dostosowywany do jego możliwości i potrzeb. To pozwala na rozwijanie mocnych stron oraz wspieranie obszarów wymagających dodatkowej uwagi.
  3. Integracja Społeczna: Przedszkola integracyjne promują wartości takie jak tolerancja, empatia i współpraca. Dzieci uczą się, jak wspierać swoich rówieśników, nawiązywać relacje i działać w grupie, co jest niezwykle ważne dla ich rozwoju społecznego.
  4. Bezpieczeństwo i Zdrowie: Zdrowie dzieci jest priorytetem, dlatego przedszkola integracyjne dbają o odpowiednie warunki higieniczne oraz bezpieczeństwo podczas zajęć. W razie potrzeby, dzieci mają dostęp do specjalistycznej opieki medycznej.

Przedszkola integracyjne – świat pełen możliwości i akceptacji

Przedszkola integracyjne to wyjątkowe placówki edukacyjne, które otwierają swoje drzwi zarówno dla dzieci zdrowych, jak i tych z niepełnosprawnościami. Ich misją jest stworzenie środowiska, w którym wszystkie dzieci czują się akceptowane, mogą się od siebie uczyć i wspólnie rozwijać.

Idea integracji w przedszkolu

Głównym założeniem przedszkoli integracyjnych jest idea integracji społecznej. To proces, w którym dzieci z różnymi potrzebami i możliwościami uczą się żyć, bawić i uczyć się razem. W atmosferze wzajemnego szacunku i akceptacji, dzieci zdrowe poznają świat osób z niepełnosprawnościami, a te z niepełnosprawnościami zyskują szansę na pełniejsze uczestnictwo w życiu społecznym.

Korzyści płynące z uczęszczania do przedszkola integracyjnego

Dla dzieci zdrowych:

  • Rozwój empatii i tolerancji: Dzieci stykając się na co dzień z rówieśnikami o innych potrzebach, uczą się akceptacji i wrażliwości na drugiego człowieka.
  • Wzmacnianie umiejętności społecznych: Wspólna zabawa i nauka w zróżnicowanej grupie sprzyjają rozwojowi umiejętności współpracy, komunikacji i rozwiązywania konfliktów.
  • Otwartość na różnorodność: Dzieci oswajają się z odmiennością i uczą się doceniać różnorodność ludzką.

Dla dzieci z niepełnosprawnościami:

  • Lepszy rozwój społeczny i emocjonalny: Dzieci zyskują szansę na nawiązywanie przyjaźni, budowanie poczucia własnej wartości i rozwijanie umiejętności społecznych.
  • Wzrost poczucia bezpieczeństwa: W atmosferze akceptacji i wsparcia dzieci z niepełnosprawnościami czują się bezpieczne i komfortowo.
  • Dostęp do edukacji i terapii: Przedszkola integracyjne zapewniają dzieciom z niepełnosprawnościami dostęp do odpowiednio dostosowanej edukacji i terapii.

Jak wygląda codzienność w przedszkolu integracyjnym?

Dzień w przedszkolu integracyjnym wypełniony jest różnorodnymi zajęciami i zabawami, dostosowanymi do potrzeb i możliwości wszystkich dzieci. Nauczyciele, często wspomagani przez specjalistów, dbają o to, aby każdy podopieczny czuł się komfortowo i mógł w pełni uczestniczyć w życiu przedszkola. Wspólne zabawy, zajęcia plastyczne, muzyczne i sportowe integrują dzieci i uczą je współpracy.

Przedszkole integracyjne – czy to dobry wybór?

Decyzja o wyborze przedszkola integracyjnego powinna być podyktowana indywidualnymi potrzebami dziecka i rodziny. Warto wziąć pod uwagę takie czynniki jak:

  • Priorytety edukacyjne: Czy zależy nam na bogatej ofercie programowej i dodatkowych zajęciach?
  • Potrzeby dziecka: Czy dziecko lepiej odnajduje się w mniejszej grupie i potrzebuje więcej indywidualnej uwagi?
  • Możliwości finansowe: Czy stać nas na opłacenie czesnego i dodatkowych kosztów?
  • Dostępność: Czy w danej placówce są wolne miejsca i odpowiada nam termin rekrutacji?

Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto odwiedzić kilka przedszkoli integracyjnych i porozmawiać z nauczycielami oraz innymi rodzicami. Ważne jest, aby wybrać placówkę, w której dziecko będzie czuło się dobrze i bezpiecznie, a jego rozwój będzie przebiegał harmonijnie.

Pamiętajmy, że przedszkole integracyjne to nie tylko miejsce edukacji, ale przede wszystkim przestrzeń do budowania relacji, wzajemnego szacunku i akceptacji różnorodności. To wyjątkowa szansa dla wszystkich dzieci na wspólny rozwój i odkrywanie piękna różnorodnego świata.

Niepubliczne przedszkole w Toruniu: Kluczowe informacje dla rodziców

Rekrutacja: Proces rekrutacji jest przejrzysty i dostosowany do potrzeb rodziców. Zapewniamy pełne wsparcie w wypełnianiu dokumentów oraz odpowiadamy na wszelkie pytania związane z przyjęciem dziecka do przedszkola.

Komunikacja: Utrzymujemy regularny kontakt z rodzicami, informując ich o postępach dziecka oraz o wszelkich ważnych wydarzeniach i zmianach w przedszkolu. Organizujemy także spotkania indywidualne oraz zebrania grupowe, aby wspólnie omawiać rozwój dzieci.

Wsparcie Specjalistyczne: Rodzice mogą liczyć na wsparcie specjalistów pracujących w naszym przedszkolu. Oferujemy konsultacje z psychologiem, logopedą i pedagogiem specjalnym, aby wspólnie wypracować najlepsze metody pracy z dzieckiem.

Czy przedszkole niepubliczne w Toruniu to dobry wybór?

Indywidualne podejście i mniejsze grupy

Jedną z głównych zalet przedszkoli niepublicznych jest zazwyczaj mniejsza liczba dzieci w grupach. Pozwala to na bardziej indywidualne podejście do każdego dziecka, lepsze poznanie jego potrzeb i zapewnienie mu większej uwagi ze strony nauczycieli. W mniejszych grupach łatwiej też o nawiązywanie relacji rówieśniczych i budowanie poczucia bezpieczeństwa.

Bogatsza oferta programowa i dodatkowe zajęcia

Przedszkola niepubliczne często oferują bogatszą ofertę programową wykraczającą poza podstawę programową wychowania przedszkolnego. Do dyspozycji dzieci mogą być m.in. zajęcia z języka angielskiego, rytmiki, tańca, plastyki, logopedii czy gry na instrumentach muzycznych. Placówki te często stawiają również na nowoczesne metody nauczania i wykorzystują innowacyjne rozwiązania edukacyjne.

Nowoczesna infrastruktura i wysoki standard opieki

Przedszkola niepubliczne dysponują zazwyczaj nowocześniejszą infrastrukturą i wyposażeniem niż placówki publiczne. Posiadają one przestronne i kolorowe sale zabaw, wyposażone w odpowiednie dla wieku dzieci zabawki i pomoce dydaktyczne. Często zapewniają też dzieciom dostęp do ogrodu zabaw i innych terenów rekreacyjnych. W wielu przedszkolach niepublicznych oferowana jest również opieka nad dziećmi w godzinach popołudniowych, a także dodatkowe wyżywienie, np. obiady czy podwieczorki.

Różnice między przedszkolem integracyjnym a przedszkolem ogólnodostępnym:

CechaPrzedszkole integracyjnePrzedszkole ogólnodostępne
Rodzaj dzieciDla dzieci zdrowych i z niepełnosprawnościamiDla dzieci zdrowych
Główny celIntegracja społeczna dzieci z różnych środowisk i o różnych potrzebachRealizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego
GrupyZazwyczaj mniejsze grupy (do 15-20 dzieci)Zazwyczaj większe grupy (powyżej 20 dzieci)
Kadra pedagogicznaOprócz wychowawców pracują specjaliści (psycholog, pedagog specjalny, logopeda, fizjoterapeuta)Specjaliści nie są zatrudnieni w standardzie
Program nauczaniaDostosowany do potrzeb wszystkich dzieci, uwzględniający różnice rozwojowe i indywidualne potrzebyRealizuje podstawę programową wychowania przedszkolnego
InfrastrukturaDostosowana do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami (np. windy, podjazdy dla wózków, toalety dla osób niepełnosprawnych)Nie zawsze dostosowana do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami
AtmosferaAtmosfera akceptacji i wzajemnego szacunkuAtmosfera może być mniej otwarta na różnorodność
KosztyCzesne zazwyczaj wyższe niż w przedszkolach ogólnodostępnychCzesne zazwyczaj niższe niż w przedszkolach integracyjnych