Rozkład dnia w przedszkolu Raczek
czas | ilość | forma aktywności | |
600– 700 | 1 | Z | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., |
700– 800 | 1 | Z | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., indywidualna praca z dziećmi. |
800– 815 | 0.15’ | D | Krąg zmysłów – zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych |
815– 830 | 0.15’ | Ćwiczenia poranne/zabawy ilustracyjne, inscenizowane przy piosence | |
830– 845 | 0.15’ | Czynności higieniczno- porządkowe | |
845– 915 | 0.30’ | I śniadanie | |
915-1000 | 0.45’ | D | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
1000-1045 | 0.45’ | R | Spacer, obserwacje przyrodnicze |
1045-1100 | 0.15’ | Czynności higieniczno- porządkowe | |
1100-1130 | 0.30’ | II śniadanie | |
1130-1145 | 0.15’ | D | Zabawy dydaktyczne/zajęcia dodatkowe |
1145-1245 | 1 | R | Pobyt dzieci w ogrodzie |
1245-1300 | 0.15’ | Czynności higieniczno- porządkowe | |
1300-1330 | 0.30’ | Obiad | |
1330-1345 | 0.15’ | D | Kwadrans dla bajki |
1345-1600 | 2.15’ | Z/R | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, pobyt w ogrodzie, praca indywidualna |
1600-1700 | 1 | Z | Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. |
Z – Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zabawy inspirowane przez nauczyciela = 5.15’
R – spacery, obserwacje przyrodnicze, aktywność ruchowa na powietrzu = 1.45’
D – zajęcia o charakterze dydaktycznym wg programu wychowania przedszkolnego = 1.30’
Uwagi:
wtorek, środa – język angielski
Opis dnia w przedszkolu Raczek
Przedszkole „Raczek” otwiera swoje drzwi już o 6:00 rano, witając z uśmiechem schodzące się dzieci. Początek dnia to czas na swobodne zabawy, które pozwalają maluchom na oswojenie się z przedszkolną atmosferą i rozwijanie wyobraźni. Mogą one budować imponujące konstrukcje z klocków, wcielać się w różne role w zabawach tematycznych, eksperymentować w kąciku badawczym lub zanurzyć się w zaczarowany świat książek.
O godzinie 8:00 rozpoczyna się „Krąg zmysłów”, podczas którego dzieci angażują wszystkie swoje zmysły w zabawę. To czas na rozwijanie spostrzegawczości, motoryki małej i koordynacji ruchowej. Następnie, poranny czas umilają im energiczne ćwiczenia poranne i wesołe piosenki, które rozbudzają ciała i umysły. Po krótkiej przerwie na czynności higieniczno-porządkowe, dzieci zasiadają do pysznego I śniadania, które dodaje im sił na dalsze wyzwania dnia.
Po śniadaniu nadszedł czas na zajęcia dydaktyczne, prowadzone w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Dzieci biorą udział w różnorodnych aktywnościach, takich jak zabawy, gry, ćwiczenia, opowiadania, śpiewanie i tańczenie. To czas na zdobywanie wiedzy, poznawanie nowych umiejętności i rozwijanie pasji.
Kolejnym punktem dnia jest spacer, podczas którego maluchy mogą obserwować otaczający ich świat przyrody, chłonąc świeże powietrze i słońce. Po powrocie do przedszkola czas na II śniadanie i chwilę wytchnienia. Następnie, dzieci ponownie przenoszą się do świata zabawy, tym razem mogąc wybierać spośród zajęć dydaktycznych lub zabaw dodatkowych, które rozwijają ich indywidualne talenty i zainteresowania.
Popołudnie to czas na beztroską zabawę w ogrodzie przedszkolnym. Dzieci biegają, wspinają się, huśtają i budują imponujące konstrukcje z piasku. Pobyt na świeżym powietrzu to doskonały sposób na dotlenienie organizmu, rozładowanie energii i zacieśnianie więzi z rówieśnikami.
Przed powrotem do domów, maluchy jeszcze raz dbają o higienę i zasiadają do pysznego obiadu, który regeneruje siły po intensywnym dniu. Po obiedzie czeka na nie „Kwadrans dla bajki”, podczas którego wsłuchują się w opowieści, które rozwijają ich wyobraźnię i wzbogacają słownictwo.
Resztę popołudnia dzieci spędzają na zabawach swobodnych, zarówno w ogrodzie, jak i w sali. Mogą one bawić się z rówieśnikami, rozwijać swoje pasje lub pracować indywidualnie z nauczycielką.
O godzinie 16:00 rozpoczyna się czas rozchodzenia się dzieci. Pożegnania z uśmiechem na twarzy i obietnicą kolejnego wspaniałego dnia w przedszkolu „Raczek”.
Plan dnia w przedszkolu „Raczek” jest bogaty i różnorodny, zapewniając dzieciom wszechstronny rozwój w atmosferze bezpieczeństwa, radości i zabawy.